Kreacja wizerunku osobowego. Podstawy psychosemiotyki image’u

18,00 

Studia Europaea Gnesnensia – Monografie, t. XIV

ISBN 978-83-7654-222-5

Poznań – Gniezno 2013, s. 199, oprawa miękka ze skrzydełkami

Opis

Publikacja pokazuje znaczenie image’u w życiu człowieka oraz zainteresowanie badaczy jego mechanizmami, właściwościami jego kształtowania i prawami funkcjonowania. Autorka w swej książce przeprowadza rozgraniczenie między imagologią pragmatyczną, skierowaną na realizację zadań zdobywania władzy i pomnażania bogactwa, a imagologią humanistyczną, której celem stają się rozumienie zjawiska autoekspresji oraz pomoc w kształtowaniu odpowiedniej prezentacji jednostki. Obrazowym i przystępnym językiem autorka opisuje związek utartych wyobrażeń na temat image’u z jego rozumieniem naukowym, a także filozoficzne przesłanki imagologii, psychologiczne mechanizmy kreowania wizerunku osobowego i sposoby jego modelowania. Indywidualny image rozpatrywany jest w publikacji jako system semiotyczny, za pomocą którego człowiek transmituje otoczeniu informacje o sobie pozwalające otoczeniu dokonać jego oceny. Opisano także zasady wspomagające tworzenie pozytywnego wizerunku osobowego. Książka może stanowić ciekawą propozycję zarówno dla specjalistów z zakresu imagologii, jak i dla wszystkich zainteresowanych kreacją image’u.